lördag 14 mars 2009

Underbara mamma!

Idag kom min mamma förbi med mat till mig. Hon hade stått och gjort en massa potatis-och-morotsstuvning och stekt isterband, en av mina absolut bästa favoritmaträtter!
Hon stannade en liten stund på en kopp kaffe och vi kom in på ämnet blommor. Vi kom in på att snödropparna har slagit ut, och då kom hon på i all förskräckelse att hon hade glömt att ta med sig snödroppar till mig, som jag älskar, men hon hade faktiskt tänkt att göra det;
-"Hur kunde jag glömma det? men det är tanken som räknas", sa hon.
Jag sa att det inte gjorde något, jag blev glad för maten jag fick.

Mamma åkte hem efter en liten stund, och efter ett tag plingade det på dörren igen.
Det var mamma som kom igen, och nu hade hon med sig en liten knippe med snödroppar, mina snödroppar hemifrån, som mamma satt åt mig i landet när jag bodde hemma, för att jag älskar snödroppar.
Nu kom hon med några till mig och jag blev jätteglad!
Visst är hon underbar min mamma! Så omtänksam och så snäll!!!!
Jag älskar dig! Och pappa också såklart!



Vill också passa på att tacka min supersöta vän Johanna som handlade lite åt mig och kom förbi med idag, då Peter var i stua och jobbade, tack söt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi sötis anytime!!!! gulle mamma som kom med snödroppar.

Anonym sa...

Du är värd att skämmas bort! Älskar dig!