onsdag 25 mars 2009

Ingen trana men våfflor fick jag.

Idag har jag och Fia gräddat våfflor. Supersmarriga blev dem, med äkta vanilj i. Till dem åt vi hallonsylt och blåbärssylt och grädde. Vi hade gjort dubbel sats för att Röj och Caroline också ville ha, men Caroline blev sjuk så hon kom inte. Stackars, krya på dig vännen.
Röj får smaka då han kommer hem från jobbet, Peter ville inte ha våfflor;
- Jag har vuxit ifrån det, sa han. Hur man nu kan växa ifrån något sådant?! :)

Men han beställde nybakade bullar istället. Det får Fia och jag baka någon dag i veckan.


Tyra "HUND" blev också sugen. Hundögon!

Tre våfflor senare var vi mätta och satte oss i soffan och tittade på film och så pratade vi massa strunt också.
Tack söta Fian för en trevlig våffeldag!!! Puss!

Jag glömde hänga upp en strumpa inatt, så något trangodis har jag inte fått.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fy tusan vad ledsen jag är att jag missade detta! Ni förstår inte hur mycket jag älskar våfflor!! Jag äger inte ens ett våffeljärn och kan inget recept heller, så enda gången jag får våfflor är när kära mamma barmhärtigar sig över mig...snyft...kan vi inte ha våffel kväll nästa v också?

Anonym sa...

klart vi kan ha våffelkalas nästa vecka med.... hade vi haft mer tid idag så hade vi tänkt att komma förbi dig idag med våfflor som blev över, men vi hann inte.....plikter kallade...men det är tanken som räknas. krya på da!
puss