tisdag 31 mars 2009

Om vi bara hade vetat....

Idag läste jag och Johanna i tidningen "Vi föräldrar" att man visst kan äta brieost och dessertostar då man är gravid. De flesta dessertostar man köper i butik är nämnligen pasöriserade. I 6/8 månader har vi gått och trott att vi inte kan äta vår favoritmacka Brie-och salami, men efter att ha läst på innehållsförteckningen idag såg vi att den faktiskt var pastöriserad!
Gissa vad jag och Johanna åt till lunch idag?!
Och gissa vad jag handlade hem till kylskåpet?! Om vi bara hade vetat det lite tidigare.......
Åhhhhhhhhh, men nu har ni två lyckliga gravida kvinnor på jorden!

2 kommentarer:

johanna sa...

jag säger som min läkare, vi får äta brie fast vi får inte fast vi får... hahaha inte är det lätt att veta vad man får och inte får när dom ändrar sig stup i kvarten

sara sa...

haha, söta ni e:) Lycka e gjorde då...så bra!
Tack gumman, ibland blir man bara så matt är folk ska tycka till..fine, folk får ha åsikter men ja har inte bett om dom. ja ska inte bli en bitter kärring..ja ska bli en mys tant när ja blir äldre;) KRAMEN