onsdag 18 mars 2009

Symaskinen från hell!

Igår drog jag fram den 2 år gamla symaskinen som aldrig varit upp-packad från köpedagen.
Alltså en splitter-ny symaskin!!
Jag tänkte försöka förstå mig på hur den fungerar eftersom att jag i alla år sytt på en grön, skitgammal Huskvarna-maskin innan, och den och jag blev ovänner varje gång.
Jag kan säga så här, att den nya maskinen och jag inte heller kom bra överens.
Det är nog bara så att jag inte ska sy!

Tråden drog ihop sig på undersidan, tyget matade inte, nålen tuggade, och jag felsökte. Ingen åtgärd hjälpte.
Samma saker hände alltid på den gamla symaskinen som jag kallade för "cp-ballemaskinen".
Men nu händer alltså SAMMA fel fast på en ny maskin.
Är det fel på maskinerna då!?
Nä, knappast va!
Det måste vara ett stort fel på den som sitter vid maskinen och försöker vara en duktig husmor.

Iallafall, efter arton miljoner svordomar och ett hundratal utbrott, fick jag min kökshandduk färdig.
Jag hade lite tygstycken hemma, som jag fått av mamma, som jag tänkte öva på, för att lära mig den nya maskinen.
Sicksack, raksöm och så en hängare.

Här är resultatet. Titta inte närmare på sömmarna bara!!!!!





"Cp-ballemaskinen" är utbytt till "symaskinen från hell", undrar vilken som egentligen var bäst!

4 kommentarer:

Anonym sa...

va duktig du e! Ja, visst e dom tråkiga:/ Vi får sätta iggn vi me sen...o då får dom c upp..hoho

Anonym sa...

oooh vad fina dom är ,jag vill också ha sånna fina :-)
Virva

Anonym sa...

den blev ju superfin, duktig akiz. puss

Anonym sa...

Haha, virva, jag hade gärna sytt 100 till dig, men med risk för att jag blir inlagd på psyket så vågar jag mig inte på att sy till dig....

Men du vet att jag tycker om dig iaf... kraaaaaaaaaaaaaaaaam