måndag 16 mars 2009

Bola-gravidsmycke!

Efter fyra dagars isolering var det verkligen skönt att komma ut bland folk idag!
MVC-besöket idag gick bra. Jag följer kurvan och jag har bra värden och barnets hjärtljud var bra.

Efter MVC-besöket, där snälla Johanna var med mig, åkte vi vidare till försäkringskassan för att få en massa blanketter att fylla i angående föräldrarpenning och jag fixade även papper om ansökan av havandeskapspenning.
Därefter åkte vi vidare till mitt jobb och tog en paus med kaffe och macka och så lämnade jag in lite papper till min chef.
Sedan gick jag vidare till apoteket för att köpa järntabletter som min barnmorska ville att jag skulle börja äta nu.
Vi åkte hem och vilade lite och tog min medicin, och därefter åkte Johanna och jag till sjukhuset-"förlossningen" för att få lite information om vad som händer vid en förlossning.

Jag har fått mycket gjort idag, sånt som måste göras, men som ändå inte har varit ansträngade eftersom Johanna har kört mig överallt dit jag skulle. Tack söta vännen för att du varit min privata chaufför idag!!!!!
Inte nog med att Johanna varit underbar idag och kört runt på mig, så fick jag även en present av henne. Ett Bola-gravidsmycke!!!! En xylofon finns inuti smycket och avger ett speciellt svagt ljud när man rör sig. Ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det!
En perfekt present till oss nu när vi behöver vila och lugn och ro!
Tack snälla, söta "Min Johanna"!!!!
Jag blev så jätteglad att jag var tvungen att krama henne tre gånger :)

Imorgon ska jag inte göra någonting, bara vila och se film och kanske fylla i lite blanketter!





3 kommentarer:

Anonym sa...

Va fina ni blev i smycket du och junior!! tack för en mysig dag <3

Anonym sa...

Hej, hörde om dej på tjejfesten i lördags att du legat inne. Hoppas det är bättre, och att ni mår bra. vila o ta det lugnt. Det är det du ska göra nu innan lille bebben kommer. Här kommer en kram från mej! Kraam

Anonym sa...

Tack vänner...