onsdag 4 mars 2009

Dagens gnällkärring!

Jag måste bara få gnälla av mig lite!
Nu är det inget roligt längre, jag blir större och otympligare för var dag som går, och jag har FYRA månader kvar att vara gravid. Jag kan inte böja mig ner utan att stånka och stöna och jag blir alldeles röd i ansiktet då jag reser mig upp igen.
Jag växer på bredden och fastnar då jag ska emellan små utrymmen, mina ben är svullna och för att inte tala om mina stackars fötter.
Jag är kroniskt hungrig, är ständigt sötsugen så jag dör och det är en pina att jobba på ett kondis då. Jag är duktig som håller igen, jag klarar det, och jag unnar mig på helgerna men det är liksom jobbigt att se allt gott man har omkring sig just nu. Jag orkar inte gå i raskt takt längre utan att bli helt förstörd och motion behöver jag ju! Jag kan inte raka muffen längre för jag ser ingenting, men jag försöker, vill ju inte se ut som "hello happy 80" där nere.
Mina bröst är ömma och jag är sjukt trött om eftermiddagarna. Jag trivs inte med mina kilon och är livrädd för att inte gå ner i vikt igen. Som om det är hela världen, jag vet, men så känner jag nu. Jag är vit också, och så är jag torr. Mina lår är som lårkakor och finnarna vill liksom inte ge med sig helt.

Men jag ska inte klaga, jag lever, har tak över huvudet, har en familj, vänner och en pojkvän som bryr sig och jag har mat för dagen så det räcker och blir över. Dessutom kunde jag bli gravid och jag kommer att få något gott av allt ont. Men ibland måste man rensa ur hjärnan för att orka ta nya tag...........

Jag är vacker!!!

Inga kommentarer: