fredag 13 mars 2009

Hemhjälp!

Jag har fått många erbjudanden om hemhjälp nu av mina vänner och familjemedlemmar och jag är så glad och tacksam över att ni är så snälla.
Idag kom Virva och Tage förbi med lite från affären och så hjälpte Virva mig med disken, dammsugning, moppning och tvätt. Jag sa att hon verkligen inte behövde, men hon ville, och då tackade jag inte nej!
Jag satt bara i soffan och pratade med Tage och kände mig jättedum, men ändå så glad och tacksam över hjälpen.
Jag retades lite med henne och sa att hon minsann missat lite på ett ställe med dammsugaren, för retas det kan jag iallafall göra fastän att jag är sjukskriven :)
Tur att hon har humor och tål skoj annars hade jag väl fått smaka på "moppo".

Vi drack kaffe och smaskade på munkarna som de köpt med sig och sedan åkte de hem.
Tack snälla svärmor för hjälpen, du är så gullig!!!
Virva och mamma är backup-chaufförer åt mig idag om jag skulle behöva åka in igen, men det hoppas vi verkligen att jag slipper!

Ikväll ska Peter göra en dundermiddag och så ska vi se Let's dance med Virva och Tage.
Jag lovar att jag bara ska ligga och vila och det enda jag tänker hjälpa till med är att äta :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vilken gullig svärmor du har. Ge henne en stor kram från mig för att hon är så snäll mot min bebis. Tänker på dig - skrap, skrap.