torsdag 12 mars 2009

Ny blödning. Primadonnan på sjukhus!

CTG visar godkännt!

Fulaste trosorna i stan!

Fick en ny blödning igen imorse.
Åkte ambulans in till förlossningen eftersom jag var ensam hemma, och väl där konstaterades att alla värden och CTG-kurvor var bra, men de lade in mig över dagen för observation.
Suck! En orolig och tråkig dag.

Vi har läst ut sjukhusets alla tidningar och glott in i en vägg i 10 timmar. Jag fick vara fastande ifall ett akutsnitt skulle bli nödvändigt.
Ingen tv och ingen telefon. Ingen underhållning och ingen dator! Bara gamla tidningar från 2007. Gaaaah!
Efter 3 timmar på sjukhus blev jag gnällig. Hungerhumöret tog över.
Det var ett uselt "hotell" att hamna på! Fula filtar och
trosorna jag fick var de fulaste jag sett! Stora, genomskinliga i nät med värsta största blöjan injoxad i. Jag frågade Peter om han tyckte jag var sexig, det tyckte han. :)
Efter kl 14.00 fick jag äntligen äta. Soppa, mackor och saft!

-Saft!, jag vill ha äpplejuice!
Äcklig mat!!
Primadonnan på sjukhus!

De har kollat CTG och ultraljud hela dagen och allt har varit bra, men nya blödningar kan uppstå.
Min moderkaka sitter lågt och därav blödningarna. De är nu ofarliga men kan bli akuta i värsta fall, och detta tas på stort allvar. Jag kommer att få gå på olika extrakontroller.
I tid med att livmodern växer kommer med stor sannolikhet moderkakan att följa med uppåt och blödningsrisken avtar med det.

Nu är jag hemma igen efter en hel dag på sjukhuset, och jag har fått ytterligare två veckors sjukskrivning! Om en blödning uppstår måste jag in direkt, och jag ska fortsätta min vila.
Jag frågade om jag kan ha gjort något som påverkat blödningen, men det hade jag inte. Man kan inte själv styra över dem eller göra så att de inte uppstår. Men med medicinen jag fått nu, hoppas vi på att allt blir bra och att blödningarna inte kommer tillbaka.

Skönt att det har gått bra hittills iallafall, men man blir ju helt knäckt av all oro.

4 kommentarer:

Anonym sa...

men gumma, va e det ja läser:( nu gör du mig orolig:( Ta hand om dej o magen nu...vi tänker på dej/er..KRAM hjärtat

Wicke sa...

Hua vad läskigt!! Skönt att allt var okej iallafall! VILA nu då kvinna! Tänk att du har semester fast utan all semesterstress, bara en massa tid för dig själv för att göra saker som bara DU tycker om! Puss på dig/er

Anonym sa...

kram kram.. tänker på dig

Anonym sa...

Tänker på dig!
Primadonna på sjukhus kan inte vara lätt! Då måste man få enkelrum och specialkost, det vet jag inte hur man löser!

Kram Lena K