tisdag 31 mars 2009

Förvirrade.

Åh, man blir ju helt förvirrad. Det står i våra papper från barnmorskan, att man inte ska äta brieost även om den är pastöriserad, men i tidningen står det ju att man kan det. "Goda nyheter" står det.
Vi har nu bestämt oss för att ta det lite lugnt med brieosten iallafall, men vi tänker äta den ibland.

Det stod också i tidningen att gravida bör undvika godis med färgämnen i och gelatin.
What?! Det står det inte i våra papper från barnmorskan.
Det har vi ju ätit.

Men man ska nog inte hänga upp sig på allt som står, man måste nog försöka leva lite också.
Allt är ju farligt.
Vi röker ju inte och dricker iallafall inte alkohol. Det måste ändå vara det viktigaste.

(Maten jag lagade idag blev förbaskat god och jag lyckades bra!) YES!

3 kommentarer:

Carro sa...

men nu måste jag bara få säga nåt här!! Tror ni verkligen att en gravid fransyska skippar dessertostar eller för den delen lite vin under graviditeten? Sluta lyssna på massa måsten, förbud och annat tjafs! Använd magkänslan och inse att kvinnor har fött barn i tusentals år utan manualer!! Kom igen..godis..jag skulle kunna rabbla upp en hel del andra livsmedel som innehåller konstiga färgämnen, gelatin, och farliga E substanser. Det är nog bättre om vi kvinnor slutar att skaffa barn för det verkar ju livsfarligt att ens andas då...

carro sa...

och detta vill jag tillägga var ingen kritik mot dig eller johanna utan riktat till dom nissarna som verkar ha det i uppdrag att förvirra blivande mammor...ni gör ju så gott ni kan!

akiz sa...

Carro, jag håller verkligen med dig. Jag har tänkt så jag med, att kvinnor har ju fött barn i alla år och det kommer bara till massa nya förvirringar. Mamma och Virva hade aldrig föbud på ost. Då var det bara nämnt att Rökning var skadligt, och knappt det.

Nä jag ska äta brie i lagom dos och godis i stora lass :)