lördag 7 mars 2009

Mardrömsnatten!

Inte nog med att jag har migrän i båda ögonen samtidigt denna gången, så hände något ännu hemskare inatt. Jag fick en riklig blödning!!
Jag ringde till förlossningen och fick komma in på stört.
De satte CTG på min mage och det konstaterades att barnet mådde bra, hjärtat slog som det skulle och det sparkade och rörde sig. Mina värden var också normala men en läkare kom ändå in och gjorde en gynundersökning på mig. Allt såg bra ut, jag var inte öppen och blödningen hade slutat.
Han gjorde ett vaginalt ultraljud på mig och där konstaterades att min moderkaka sitter lågt ner och det var den som blödde lite, men det var ingen fara. Den kommer förhoppningsvis flyttas upp under tiden som livmodern växer. Endel blöder under en graviditet och man ska självklart ringa in då för titta att allt är som det ska, och det var det tack och lov. Nu blir jag sjukskriven en vecka och jag kommer att få gå på extra kontroller och ultraljud.

Barnmorskorna på förlossningen var helt underbara och de fick mig att känna mig lugn och de sa att om det hade varit någon fara så hade jag inte fått åka hem, och det fick jag ju.

Idag mår jag bättre både med migränen och jag har inte fått någon mer blödning, men nu är det vila som gäller.

Herre Gud, jag trodde att allt var slut inatt, men lilla Junior lever, mår bra och sparkar hej vilt.
Men visst finns lite oro kvar, och man kollar ju i trosan stup i kvarten, så att man inte blöder något mer. Jag hade aldrig ont och hade inga sammandragningar så allt var normalt tillslut.
Men oj så orolig jag varit!!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gumman ta det nu lugnt tänk på vad mammajohanna sagt att nu är du faktiskt gravid du får ta det lugnt, gör det, man behöver inte springa omkring och tänka jag är inte sjuk jag är bara gravid. Tänk på junior! Sen sjlvklart kan du göra allt du känner är okej. Massa pussar och gos från kusinen med föräldrar

Anonym sa...

Tur att det inte blev en mardröm! Vila Vila! Nu är det ju tillåtet!
Jag följer dig här!
Hoppas att du får många sjukpresenter nu!
Kommer att sakna dig på jobbet i veckan!
Kram Lena K

Anonym sa...

fy, vad otäckt!! kram kram skönt att det inte var nån fara.

Anonym sa...

Tack för era stöttande ord. kram på er!

Anonym sa...

Nu får du säga till Peter om en sjukpresent ett litet tips till honom en"gripklo" finns på jula, ta det nu bara lugnt och vila vi fixar jobbet kram Leniz

Anonym sa...

Skönt att allt gick bra till slut! Läskigt sånt där... hoppas du är pigg imorgon! ses då! Kram

Anonym sa...

Usch och fy. Men nu håller vi tummarna för att junior stannar inne i mamms sköna mage ett tag till! Puss puss