tisdag 24 mars 2009

Blåsta på våren!

Människan kan bestämma och styra över mycket, men vädret kan vi inte styra över.
Vi har återigen blivit blåsta på våren.
Alltid samma visa varje år. Man tror att våren är på väg, folk blir som galna och börjar sätta lökar i rabatterna, köper vårkläder, planerar vårstädning i trädgården och vips, poff, nästa dag ligger det ett vitt snötäcke över allting igen.

Jag har fått vårkänslor, jag har hoppats, men jag har lärt mig av mina misstag att om våren kommer i mars, så är vintern inte över ännu, inte ens i april, "aprilväder".
Det är först i maj som jag kan slappna av och njuta.

Jag minns förra året, då satt vi hela La' Familia i huset i Kristvallabrunn för att fira påsk i snöstorm och strömavbrott. Det kändes som julafton med målade ägg och påskris.
Julen innan den påsken satt Peter och jag i bilen med solglasögon på oss, på väg till Kristvallabrunn för att fira jul och solen strålade.

Nä, vi får bara inse att vi har blivit duktigt blåsta på våren i år igen!

Inga kommentarer: