torsdag 26 mars 2009

Sjukskriven en månad.

Idag var jag på ultraljud och läkarbesök. Tack snälla Fian för att du följde med mig!!!
Det såg bra ut men moderkakan har inte flyttat sig ännu, men den kommer med all säkerhet att flytta sig längre ifrån livmodermunnen, och då kommer blödningsrisken att avta. Men än så länge har jag fortfarande blödningsrisk och jag blev sjukskriven till den sista april. Om fem veckor ska jag på ultraljud igen och då hoppas jag på att moderkakan har flyttat sig längre bort. Som det ser ut nu, så kommer jag att kunna föda normalt och det känns ju bra.

Hoppas att den flyttar sig snart, så att risken för blödning avtar. Det är ju inte så kul att känna sig som en tickande bomb. Men nu är jag iaf sjukskriven från jobbet, så jag behöver inte tänka på att något ska hända där iaf, och jag har fått bra omdöme på hur allt ser ut, och det känns ju tryggare.
Jag får nu börja att gå lite promenader lite smått men ändå ta det lugnt och vila mycket.
Det känns skönt att jag kan börja röra mig och kunna cykla lite igen också, man känner sig så isolerad och beroende av andra annars.

Ikväll var jag hos Lotta och blekte utväxten igen och jag blev nöjd den här gången också.
Så nu är man mammas lilla penntroll igen :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att höra att det va stabilt iaf! Vore kul o ses nästa v. fårstyra upp ngt, dags för er att komma hem o se vår nya lgh, hur ser det ut för dig nästa v? KRAM o trevlig helg

Anonym sa...

Ja det var skönt att höra! Och va härligt att du kan ta lite promenader nu när vi äntligen fått så vackert vårväder!! :P

Anonym sa...

Sara,vi gör inte helt mycket i veckorna. vi kan ju höras....peter e ju en hemmagris i veckorna vill inte gå någonstans knappt. men vi får tvinga honom :)

kram