söndag 15 mars 2009

Min söndag.

Idag regnar det och är trist ute, men tur är väl det för annars hade jag väl fått ångest av att bara ligga här inne och vila upp mig.
Peter är i stua och jobbar, så duktigt, och snälla Tage är med och hjälper honom.
Jag får ju inte arbeta något nu.

Idag blir det en varmdusch och hårtvättning som står först på listan, sedan blir det att läsa tidningar, se film och surfa. Mycket mer än så händer inte i mitt liv just nu.

Imorgon ska jag till MVC för provtagning, CTG och mätning av magen. Jag ska vara där klockan 10.15, och Johanna ska följa med mig och köra mig. Hon har en ledig dag imorgon och Peter har svårt att gå ifrån jobbet nu. Han har ju redan fått vara med och lyssna på barnets hjärtljud, så det känns onödigt att han ska ta ledigt.
Nä, Johanna fungerar lika bra som sällskap imorgon.
Klockan 15.00 ska jag följa med henne till förlossningen på rundvandring och få information inför en förlossning, eftersom varken Robin eller Peter kan gå ifrån sina jobb den tiden på dagen.
Man kan nästan tro att det är jag och Johanna som ska ha barn..... men så är det ju också :)

Nu har jag bara hållt mig hemma och hållt mig väldigt stilla i flera dagar och det ska jag göra idag med, men imorgon ska jag börja med att civilisera mig lite smått igen. Måste ju få lite luft också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ångeRst med R, är det värre än vanlig ångest??
lider med dig

Anonym sa...

haha, ja mycket värre :)