lördag 23 augusti 2008

Städdag!

Idag har jag haft en städdag.
Det var ändå så trist väder ute och vi behövde verkligen få det städat här hemma.
Peter smet undan som vanligt.
Han sa något i stil med; "Fast" och "Men" och drog till stan och åt mat istället.

Jag har Dammat, dammsugit, moppat golven, putsat speglar, skurat handfat och toalett och vattnat blommorna.
Peter gjorde iallafall rent akvariet innan han smet, det var ju bra.

Ska nog köpa mig ett städ-klädset tror jag, så kanske han håller sig hemma då det är städdax :)

Nu har jag tryckt i mig två stekta korvar med bröd.
Gott!

Vad som händer ikväll är fortfarande en gåta!?
Restaurang och bio kanske och smygfira lite.
Har ju fått rikskuponger och biobiljetter av min snälla mamma!!!!
Den som lever får se!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"den som lever får se" är nog fan det fulaste uttryck jag hört. Hoppas jag inte är död tills ikväll då så man får höra hur ni ska fira.
Kommer det uttrycket från påryd, by the way? mycket hemskt kommer ju därifrån. hahahaha. Puss

Wicke sa...

scary shit! Även jag är mensmonster, haft städdag och stekt mig två korvar till middag! Tänk att du å jag är så lika ibland!

Anonym sa...

fy fan vad scary, konstigt.....
hua konstigt vad lika man kan vara.......hahahaha