söndag 10 augusti 2008

Hemmakväll!

Igår hade jag och Peter en hemmakväll för oss själva.
Vi beställde hem pizza från Table 20, dem har den godaste Calzonen i stan, och så tittade vi på film och bara tog det lugnt. Jag behöver vila upp mig nu så jag blir frisk. Peter tyckte också att det var dax att ha en slapparhelg och bara ta det lugnt, så det passade honom utmärkt att jag var sjuk :)


Gissa Tippet!
Efter maten blir man i vanlig ordning märkligt sugen på något sött.
Eftersom vi inte hade något godis hemma så tog jag fram lite russin att plocka i mig.
Då kom jag att tänka på "Tipp", men Peter ville inte vara med.
Har ni lekt "Tipp" någon gång?
Det går ut på att man har russin utspridda på ett bord och så väljer gruppen ett russin som är Tipp, det får man inte plocka. Den som börjar plocka russinen, ett i taget, vet inte vilket russin som är utsett till Tipp, och när man tar det får man inte plocka fler, då är det någon annans tur.
Man kan hinna äta 40 russin eller 1 russin innan man kommer till Tipp.
Den leken lekte vi på dagis i Påryd, så lättlurade barn!
Den som sket mest sen, var han/hon som vunnit!
Nu vet jag varför Peter inte vill leka Tipp! Hahaha!

Inga kommentarer: