söndag 10 augusti 2008

Filmkväll med Fian, Mellan och Hostan från helvetet!

Peter lagade en god middag ikväll, och vi bjöd hit Virva och Tage också. Fian bjöd hit sig själv så henne matade vi också med gräddsås, fläskfilé och klyftpotatis med paprika och rödlök.
Till efterrätt serverade vi vanijglass med Norska tillbehör. O'boypulver med extra iblandat strösocker, att stö över glassen. Virvas favorit.

Sedan åkte Fia och jag hem till henne för att se på film. Mellan kom också. Hon är min nya underhållerska. Hon har alltid något spännande äventyr att berätta om.

Filmen vi såg hette "Himlens Hjärta" och var skitdålig!
Budskapet var: "Gräset är inte grönare på andra sidan.Var inte otrogen, du ångrar dig!"
Det visste vi redan så filmen gav oss ingenting.

Hostan från helvetet har flyttat in i min käft och vägrar att flytta ut.
Jag hostar och hostar och hostar. Torr är den också, så det skångar i Mattisborgen då jag sätter igång.
"Lepheton" hostmedicin är min räddare för natten.
En rackarns stark medicin som gör att man blir avslappndad och slutar hosta. Kul får man också av den, för man blir fan lite lullig.
Hehe, den kommer jag "gå på" på jobbet imorgon, annars kommer jag inte att klara jobba.
Jag kommer gå där lite lagom smådrogad bland alla bullarna och fnissa och yra.
En kul dag på jobbet med andra ord.

Haha! Skämt och sido så ska det iallafall bli kul att få jobba med Lena igen. Vi har inte setts på nästan hela sommaren, men imorgon ska vi återförenas igen!! Det ser jag fram mot!

Tror att jag har fått löss också, det kliar i huvudet så in i helvete, men det kan ju vara skabb också.
Eller så är det bara gammal smuts från Fias soffa. Den som lever får se. Jävlar vad det kliar!

Jösses, vad jag svär, vad bonnig jag är!!! Hahahaha! Fina flickor ska inte svära, skärpning!

Imorgon kommer Adam och Gry tillbaka i "Äntligen morgon" på radion, det ska bli kul.
Det krävs inte så mycket för att glädja mig eller förgylla min dag nu för tiden, men det ser jag bara som positivt, då mår man bra!! .... och då blir min mamma glad :)

Nu ska jag sova över med Peter! Nattis!


2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har ingen smuts i min soffa, ingen skabb eller löss heller. provat tvätta håret??? Schampo är en suverän uppfinning. Nackdel: du luktar gott!

Anonym sa...

Såklart att mamma blir glad - alla mammor är glada när deras barn mår bra!