söndag 3 augusti 2008

Nytt inlägg, nytt smeknamn.

Lille-Lulle, Anna-Da, Mammas släpvagn, Pappas lilla, A-K, Kolan, Ankan, Älskling, Akiz....
Kärt barn har många namn men nu har jag fått det jag förtjänar:
"Lilla tjocka Anna-Karin" !

Det började då Lillebror kraschade:

Jag satt och bölade över vilken otur jag alltid har och trodde verkligen att alla korten på datorn skulle försvinna. (Det gjorde de tack och lov inte).
Peter sa att jag inte skulle se allting så svart!!!!
- Det är väl inte alls säkert att korten kommer försvinna!, sa han.
Jag svarar:
- Jo, jag har alltid sådan otur, jag lovar att korten kommer att försvinna!!
Jag har aldrig någon tur!
När alla barnen i Påryd åkte till Ölandsdjurpark och köpte lotter i nöjesparken, fick alla barnen vinstlotter och vann de största nallarna man kunde få, alla utom lilla tjocka Anna-Karin, som drog en nitlott i "Vinst-varje-gång lotteriet", och fick gå därifrån tomhänt, bölade jag!!!!!
En tår rullade ner för kinden samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta lite åt mig själv.

Robin, Johanna och Peter skrattade ihjäl sig.
Nu har jag fått ett nytt smeknamn.
Fia sprider det på sin blogg och själv presenterar jag mig nu mer som
"Lilla tjocka Anna-Karin".

Dessutom hade jag namnsdag igår, "Karin", som glömdes bort.
Vart är mina presenter?
Hoho?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

grattis i efterskott gumman

Anonym sa...

Det var inte "Lilla tjocka Anna-karin-dagen", så alltså var det inte din dag!

Anonym sa...

Eftersom mina elaka föräldrar gav mig ett dubbelnamn, var de iallafall snälla nog att fira Anna, och Karin som mina två namnsdagar. Karin finns i mitt namn, så så får det bli. Hit med presenten sister.

Anonym sa...

mamma och pappa, jag älskar er!!!!!!