måndag 11 augusti 2008

Godis, en drog!

Jodå, Hostan från helvetet bor kvar, men den håller sig lugn av "Lephetonet".
Det gick jättebra att jobba idag.
Jag kunde gå hem i vanlig tid också, så skönt.

Ikväll ska vi på middag hos Virva och Tage, de ville bjuda oss på mat igår, men vi hann före, så då sa de att de skulle bjuda på mat idag.....
Det tackar vi för!

Imorgon ska vi gå på bio, klockan 18.30, vi ska se "Mamma Mia". Det blir jag, Fia och Virva.
Hoppas att Hostan från helvetet har gått och lagt sig då.

Jag har inte ätit lösgodis och godis sedan 3 veckor innan midsommar.
Chips har jag ätit och choklad men inte "godis-godis".
Inte för att jag har slutat, men jag tänkte att jag skulle ta ett uppehåll, för jag kan inte sluta att stoppa godis i munnen när jag väl fått ner handen i en godispåse.
Jag känner mig jätteduktig nu.

En fredag var jag och Peter på Margaretaplan och handlade lösgodis. De har så många olika sorter, så även om man bara tar några bitar av varje, så fyller man lätt en hel megapåse.
Vi gick fram till kassan och skulle betala.
Då insåg jag hur mycket godis det var.
- 98 kr, säger kassörskan.
-Varsågod, säger jag och räcker över en 100-lapp, vänder mig mot Peter och säger:
- Detta borde väl räcka till alla va?

Hahahahaha!!!
Det var bara godis till oss men jag skämdes så!
På söndagen tog jag den sista äckliga, lilla biten, sen var allt godis slut.
Detta GÅR inte tyckte jag, och gjorde ett uppehåll....

Så duktig jag har varit!!!!!!
Men nu vågar jag inte att ta en bit för jag är rädd att hamna i frosseriet igen, men kanske, kanske att jag tar en bit på bion i morgon.
Den som lever får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hostan från helvetet känner jag till, har bloggat om den många ggr. Din stackare.. Mamma Mia är jättebra....avis på dig som ska se den. hade gärna sett den igen.