fredag 8 augusti 2008

Äntligen helg!

Äntligen slog klockan 14.00 och jag kunde lämna jobbet i vanlig tid igen och ha en ledig helg.
Äntligen får jag vila lite. Jag har som sagt inte mått bra alls denna veckan, men otrolig som jag är så har jag bitit ihop och kämpat mig igenom den här helvetesveckan.

Igår hade vi öppet till 21.00 och vi fick mota kunder i dörren då vi skulle stänga.
Det var som mardrömmarna man haft någon gång, att folk inte vill gå, att man står maktlös och inte får ut dem vid stängning.
Precis så var det igår, fast på riktigt. HUA!

Som tur var så jobbade jag med så bra tjejer så allt flöt på, och vi hade ett riktigt teamwork tillsammans.
Klockan 22.00 var vi färdigstädade och vi kunde gå hem. Jag tryckte mig igenom folkmassan utanför som stod och tittade på EMD på scenen. RIX fm-festivalen höll ju låda på Stortorget igår.

När jag kom hem slängde jag mig i duschen och sedan stekte jag till två korvar med bröd, för att överleva.
För idag skulle jag upp igen för att jobba.
Klockan ringde vid 06.30.
Då ville jag bara döda något!

Men jag masade mig upp och väste mig igenom den här dagen också, hes som jag är, och nu ligger jag äntligen hemma i min soffa med Lillebror på magen och njuter över att få vila!





Mina underbara föräldrar kom in med en blomma i en fin kruka till mig i måndags. En Karin-present!
Tack så jättemycket älskade mamma och pappa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta gnälla. /Robin

Anonym sa...

Jag älskar att ha snor i näsan som trycker mot hjärnan så man har underbar huvudvärk. Jag älskar att vara hes. Du borde prova på det nån dag, Robin ditt mensbarn....;)