söndag 3 augusti 2008

När Caroline fyller 28 år fixar vi en tjejfest!

Igår träffades jag, Fia och Johanna på stan för att köpa present till söta fröken Caroline.
Vi skulle fira henne med en tjejfest hemma hos Fia och utgång på Byttan.
Killarna samlades hemma hos Peter för en öl-och-spelkväll.
Rickard hade med sig två guldfiskar som de stoppade ner till pirayahuliganerna, och behöver jag säga annat än; POFF?!
Stackars guldfiskar.

Sedan jag sett på då de kolijoxat guldfiskarna, tog jag min cykel och cyklade hem till Fia för att styra upp det hela :)
Jag fixade i köket medan Fia sprang omkring i trosorna och yrade om vilken klänning hon skulle ha på sig.
Det fick bli den blå.
Vi skar upp frukt och gjorde välkomsdrinkar med jordgubbar.


Sedan anlände gästerna och sist men inte minst födelsedagsbarnet Caroline.
Hon hade med sig två smarriga pizzor från Bistrobar och i utbyte fick hon sin present.
*Sjal
*Kokbok
*Halsband
*Linne
*Trosa
*Pincett med lampa och spegel


Vi visste precis vad hon har för smak, för det mesta av det hon fick hade hon redan exakt samma av. Haha....
Tur att man får byta.

Det pratades tjejsnack, dracks skumpa, åts chips och frukt, kollades på videosnuttar från fester från förr, skrattades, dansades och skvallrades.
(Jag filmade även några godbitar från festen som jag har haft roligt åt idag.)

Fia och Michelle koplar ihop tv och videokamera för filmvisning.
Vad ska vi med karlar till då vi tjejer redan kan allt?! "Koppla å sånt".
Sedan drog vi vidare till Byttan.
Robin mötte upp oss på Byttan och höll ordning på oss, sedan gick vi hem till Peter och tjatade om korvgrillning fastän att klockan nästan var 02.00.
Han tokvägrade och vi gick och la oss.
Johanna och Robin fick gå hem korv-med-brödlösa.
Stackars Tjorven, Tjofsan och lilla tjocka Anna-Karin, vi blev utan mat!!

1 kommentar:

Anonym sa...

å vilka fin fina bilder på oss! tack för en himlans trevlig kväll! hoppas du får en bra dag imorn på jobbet vi kommer nog komma och busa lite med dig älsklingen och jag. puss gonatt