lördag 9 augusti 2008

Kräftskiva!?

Idag är vi, sedan länge, bjudna på kräftskiva i Fulvik. Det är en tradition varje år att gå på kräftskiva med Bubben-Jonas-Grannen.

Men nu är det ju så att jag är så förkyld, så jag vet inte om jag orkar. Har ju knappt någon röst heller och vi brukar ju alltid sjunga. Hur ska detta gå?
Gå på kräftskiva utan att kunna sjunga eller ens prata. Jag vet inte?!

Vaknade av att telefonen ringde vid 08.00. Det var jobbet. De undrade vem som öppnar idag.
-Inte är det jag iallafall, kraxade jag, och gav numret hem till tjejen som öppnar idag.

Sedan kunde jag inte somna om. Så jag tänkte att jag går upp och kurerar mig.
Nässpray, Senega, Ipren och varmt honungs-te får bli min räddning.

Jag vill så gärna gå på kräftskivan, snälla ge mig min röst tillbaka!
Jag blir tokig av att inte kunna göra mig hörd eller förstådd.
Att låta Akiz vara utan röst är som att låta Lotta vara utan sin Bamse.
Man blir lite lätt galen om ni förstår vad jag menar.

Men Peter, han är lycklig!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha! ge akizen sin röst tilbaka, En Akiz utan röst är ingen Akiz.