måndag 25 augusti 2008

En bra flicka reder sig själv.

Idag fick jag mitt första getingstick i hela mitt liv (vad jag vet).
Aj, som tusan!!!!
Det var på jobbet som jag blev stucken. Jag har bara väntat på att det ska hända och idag hände det.
Vi har ju så mycket getingar på somrarna inne hos, men jag har klarat mig i alla år utan att bli stucken, ända tills idag.
Jag kände att det killade i nacken och viftade till med huvudet, och då skack det till som ett nålstick och så började det att svida.

-Aj, jag tror en geting stack mig nu, sa jag till Lena.
-Nähe, sa hon.
-Jo, sa jag och Lena såg den lilla rackaren flyga förbi.

Jag skyndade ut i köket och skar upp en rödlök och satte mot sticket.
Det har mamma sagt att man kan göra, så det gjorde jag.

-Det var inte så farligt som jag trodde, sa jag till Lena, men det gör ont.
-Ja, det kan det kanske göra i några timmar nu, sa Lena och tittade i nacken på mig så att gadden inte satt kvar.
-Det vill inte jag, svarade jag. :)

Det var ingen gadd kvar men ett rött litet märke blev det, och sedan började det göra ondare.
Jag känner fortfarande av sticket och nu är klockan 20.30.
Dumma, dumma geting!
Iallafall så dödade jag ett par stycken efteråt, och valde ut en geting som jag anade var den som stack mig. Den grillade jag extra länge med vår elektiska insektsdödare.
-Man muckar inte med mig ostraffat, sa jag till Lena och getingen, och friterade helvetet!!!

----------------------------------------------------------------------------------
Peter är på kurs idag och imorgon, så jag fick ordna min mat själv ikväll. Jag ordnade till och med en matlåda till mig som jag ska ta med mig till jobbet imorgon. En bra flicka reder sig själv! :)
Tur att Peter kommer hem imorgon igen, för det var skittråkigt att laga mat.
Jag har varit och tränat ett Medelpass på Friskis och svettis ikväll med Michelle och Fian, och då blir man hungrig.
Rostbiff med wookade grönsaker, kokta ärtor och gorgonzolasås.

Inga kommentarer: