måndag 20 april 2009

Underbara människor.

Visst finns ni underbara människor som även säger snälla och fina saker, och jag är så glad att jag har er.
Men det är svårt att komma ihåg det positiva när man får höra det negativa, men det är så vi med tasktig självkänsla fungerar. Det negativa överväger alltid det positiva, det är det negativa vi tar in, och det är det man måste jobba så mycket på, för att försöka ändra på.

Jag har alltid varit rädd för att bli tjock och jag går ju runt här hemma nu och tycker att jag är väldigt tjock, (jag vet att jag är gravid, att det är därför, men det spelar ingen roll) och får man då höra det utifrån också så tror man ju på det. Jag får mina tankar "bekräftade" fast på fel sätt. Det gör mig bara mer ledsen och att jag tycker att jag är ännu tjockare än vad jag kanske är.

Har tittat på kort där jag då tyckt att jag varit tjock, men idag ser jag ju, att ack så smal och fin jag faktiskt var. Så har det alltid varit med mig och det skrämmer mig.
Jag vill ersätta alla negativa tankar till positiva, jag förstår inte hur det kan vara så svårt!?
Tack för att ni snälla, underbara människor finns!!!

Idag ska jag hem till min underbara mamma, hon är ledig idag.
Vi ska sitta i solen och bara vara. Nettan och Melina ska också komma, så idag får jag nosa lite på en bebis, mysigt. Jag längtar så efter vårt lilla knytte nu!

Inga kommentarer: