fredag 17 april 2009

Att vara sjukskriven innebär att fika och bränna pengar.

Peter och jag tog cyklarna in till stan idag (Peter ville premiäråka sin nya cykel) och gick och kikade lite. Vi tog en fika på mitt jobb och pratade lite med mina söta kollegor. Leniz undrar om jag gör annat än att fika hela dagarna, och egentligen gör jag ju inte det. Jo, en sak till gör jag, bränner pengar!

Efter en kaffe latte, lite pladder och att jag blivit totalt utslängd från mitt jobb (hihi, Leniz behövde min nyckel till jobbet och mitt skåp som jag nu måste tömma) cyklade vi hem igen och tog bilen till Coop. Vi är ute efter tapeter till stua, så vi tänkte kika runt lite i olika butiker idag. Det enda vi kom ut med från Coop var ett bäddset till Junior för 59 kr.

Vidare körde vi till Bauhaus, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, men idag gick det finfint att gå där. Vi kikade på tapeter, utemöbler och annat krimskrams, och kom ut med en rulle svarta sopsäckar och en burk svart sprayfärg till röret på kaminen i stua.

Därefter blev det lunch på Ikea. På barnavdelningen hittade jag ett grod-skötunderlägg med plast under, för 69 kr. Perfekt att ha i skötväskan, lägga bebisen på och byta blöjor.

Efter Ikea tog vi en runda förbi Rusta. Där köpte vi en pumptvål med "äpplesmak" :) 10 kr, muffinsformar med rosor på (ser ut som spermier) 100 st 9 kr, en grön fleecefilt till Junior för 29 kr och en vattenspruta 14 kr.
Vidare till Flügger färg för att titta på tapeter. Bingo! Vi hittade billiga tapeter för endast 69 kr/rullen, som hittat!!!! Vi bestämde oss för ett par vita med lite stuktur i. De såg riktigt "stugiga" ut och dem kommer att passa jättebra i vår stua tror jag.
Vi har hittat så mycket billigt virke och billiga saker till stua nu, och man kan fynda riktigt reält om man bara anstränger sig lite och kollar runt innan man köper något.
Nöjda med dagens inköp sitter vi nu i soffan med varsin kopp kaffe och vilar upp oss.

6 kommentarer:

Leniz sa...

Du får till baka nyckeln och skåpet när du kommer tillbaka jag lovar att inte ta bort ditt namn kram

akiz sa...

*flin* haha, åh, det känns tryggt. då vet jag att jag e välkommen tillbaka då.
ta väl hand om mitt skåp så länge :)

kram kram världens bästa leniz!!

Nettis sa...

Och så kom ni över ett stuigt parasoll med stenfot..... alldeles GRATIS!!!! *blink*

Räkan sa...

jag saknar bilder på din bebismage, tänk på lilla mig i Norgeland, jag vill också se den!!!

akiz sa...

Nettan, Ja just det, ett parasoll med stenfot fick vi, och det har vi haft nytta av. Det fick agera vindskydd en dag :)

Räkan, men det finns ju massor av gravidmagebilder på mig, men jag hade inte fått större mage nu än den senaste bilden, v 27 tror om du bläddrar i bloggarkivet. men jag lovar att lägga upp fler snart.
hoppas du mår bra gumman. Kul att du läser min blogg!!!! kram

räkan sa...

jag följer din blogg helhjärtat, måste ju hålla koll på bebisarna ju!!! mmm, men jag vill ha mååånga bilder, från alla vinklar:)