onsdag 29 april 2009

Retro jag.

Idag var jag nere i förrådet och kikade lite. Jag har en kista med massa saker i, från då jag var barn, som jag ville gå igenom. Jag hittade mina dop-presenter och leksaker, mitt dopljus och mitt rosa sidenband till dopklänningen.

Endel av grejerna tog jag upp till lägenheten och tvättade, destillerade, kokade, spritade och sköljde. Nu är grejerna kliniskt rena och Junior ska få den äran att leka med mina gamla saker.

Min gamla mjukiselefant med skallra i. (Den fick jag av min syster på bb. "Don efter person", sa barnmorskorna på bb, berättade mamma, eftersom jag vägde 4,5 kg då jag föddes).

En bit-och-sugboll. (Som också syster hade som barn).

Mitt gamla älsklingsörngott med rävar på. (Som också pappa hade som barn, fick jag reda på idag).

Kul att mamma och pappa sparade några av mina gamla saker ändå.
Jag hittade även gipsavgjutningar på mina små händer, så gulliga.
Men de fick ligga kvar i kistan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Akta dig för den orangabitbollen, om den är från när du var liten innehåller den säkert "farlig" plast ...vi blev varnade för just den av konsumentvägledaren på vår föräldraträff!!!! Det är mycket man inte vet...

akiz sa...

jasså jaha... bra att du sa det...

då förstår jag varför jag blev som jag blev ;)

Nettis sa...

Bit-och-suga-bollen har även Nettis haft som bebis.... och gissa vem som gav Lilla tjocka Anna-Karin den fina fina elefanten??!!! *stolt moster* Tänk att lilla Junior ska få njuta av dessa fina saker!!!!

akiz sa...

Nettan; hade du? jaha då vet jag varför du blev som du blev oxå, hihi.
ja mamma sa att jag fick elefanten på bb av dig.
-don efter person, sa barnmorskorna på bb,(berättade mamma) eftersom att jag vägde 4,5 kg oxå. Elefantbebis.
och nu är jag också en elefant, så den kom väl till användning :)