söndag 5 april 2009

Vårdag i stua.

Idag har jag, Peter, Virva och Tage varit i stua och jobbat. Peter och Tage har målat taket och Virva har rensat rabatterna. Jag har passat upp med kaffe och mackor.
Självklart hann vi med att sola oss i den sköna vårsolen också. Det har tyvärr blåst som 17 idag, men mot väggen var det lä och det blev riktigt varmt och skönt.

Passade på att flyga en runda på min kvast idag också. Jag tog en sväng runt stua :)

Peter målar taket och sitter som en liten apa uppe på takbalkarna.

Virva har gjort så fint i rabatterna idag!!!

Lite senare kom även Robin och Johanna och hälsade på oss. Robin tog tag i räfsandet, snyggt klädd i trenchcoat och fin-skor.

Johanna vilade sig. Hon måste ju tänka på sitt blodtryck, och saccosäcken kom väl till användning idag.
Tack snälla familjen Sjöström för all hjälp med vårarbetet och måleriet i stua idag!

Ikväll har vi varit på Table 20 och ätit en god kvällsmiddag tillsammans med Virva och Tage. Ingen av oss hade lust att laga någon mat.
Mätta och trötta sitter vi nu i soffan och slöar framför tv:n, och där tog dagen slut.

2 kommentarer:

johanna sa...

sackosäck där sa du nåt, den var ååå så skön ska genast ut och hämta den i vårt förråd. tack för att jag fick komma och bara ta det lugnt. puss

Leniz sa...

det ser skönt ut i stugan kram