fredag 3 april 2009

Fredag.

Idag har jag varit hemma hos Nettan en runda med sjukpresent. Vi drack te och åt frallor och sedan satt vi ute i solen en stund. Det är helt sjukt underbart ute nu. Peter sa att det varit 19 gr i Nybro idag!!! Ibland känner man att man skulle ha bott där istället :)

Efter att ha hälsat på Johanna en runda så åkte jag och Peter till färghandeln och köpte målarfärg och penslar. Vi ska ju måla taket i stua nu. Eller rättare sagt Peter ska måla taket i stua. Mannen i färghandeln rekomenderade att en person målar för bästa resultat, så det inte blir fula "skarvar" för alla målar på olika sätt.
Där kunde jag skratta mig lycklig. Peter skulle ju inte låta mig måla taket helt själv, alltså kom jag undan nu med :) Jag ska ju ändå inte stå på stegar och andas in ångor nu när jag är gravid och sjukskiven.

Jag är ganska oduglig att ha till någonting alls just för tillfället :)

Ikväll ska vi iallafall hjälpas åt med att laga lite gott fredagskäk. Vi ska dricka "vin" och göra trerätters och så ska vi lyssna på massa kärlekslåtar och vara töntiga.

Ingen Let's dance ikväll.....Men vi får klara oss ändå. Vi kan ju dansa Paso Doble på egen hand istället.
Olé!

Inga kommentarer: