torsdag 9 april 2009

Påskägg.


Idag har jag och Peter varit runt och tittat på möbler till stua.
Vi har fått många bra ideér och jämfört olika priser.
Efter möbelrundan träffade vi Robin, Johanna, Virva och Tage på Lilla Italia och åt tacobuffé.

Nu sitter vi i soffan och tittar på tv och smaskar på våra påskägg. Jag fick ett jätteägg av Peter med godis i, och han fick ett lagomägg av mig med hans favoritgodisar i, salta godisar.

Imorgon ska jag baka kladdkakemuffins att ta med till påskbordet imorgon kväll, hos Virva och Tage. Vi ska även fira Virvas födelsedag.
Jag brukar ta med mig en kladdkaka varje år. Den är till dem som inte gillar Memman.
Memma är en finsk dessert som ser ut som chokladkräm, fast den smakar bröd, tjära och öl.
Memma äter man med grädde, mjölk och socker. Äckligt!
Alla nya pojk-och flickvänner i familjen måste äta av Memman som ett slags inträdesprov i familjen.
Jag klarade mig, Johanna klarade sig. I år är det Röjs tur!!!
Moahahahahahaha! Vi andra äter god kladdkaka :P

På lördag ska vi på påskmiddag hos mamma och pappa. Då får vi träffa min lilla mormor igen också, och så ska vi ta hem spjälsängen.
Nu ska jag kurera mitt hår med mitt nya aminospray. Det ska hjälpa till att bygga upp slitet och torrt hår.
Och mitt hår är väldigt slitet nu.

Inte ba!
GLAD PÅSK!!!

1 kommentar:

Annika Tobiasson sa...

Hej gumman! Vad skönt att du får bara vara hemma nu:) Så mysigt! Vi hörs av snart, kram