söndag 26 april 2009

Nu är vi redo!

Idag har jag inhandlat det sista viktiga inför Juniors ankomst. Nu är det bara lite smågrejer kvar, och så Junior såklart!
Jag och syster åkte och shoppade efter det trevliga Milf-fikat idag.
Tack för hjälpen syster!!!

Syster tipsade om att ha modersmjölksersättning hemma, om ifall mjölken inte räcker till.
Så det fick det bli, och en nappflaska 22 kr från Maxi.

På Coop hittade jag en spjälsängsmobil med speldosa i, för 124 kr.

Och på Ikea köpte jag idag det fina skötbordet SPOLING för 599 kr.

2 kommentarer:

fru olin sa...

inte för att vara tvärtemot på nåt sätt, men jag skulle INTE rekommendera att köpa hem modersmjölksersättning om man inte PROMPT bestämt sig för att inte amma.....
mjölken räcker till för de allra flesta, om än det tar lite tid.. börjar man mixtra med ersättning stör man dock både sin egen produktion och bebisens sugteknik....
man bör faktiskt bara börja med ersättning när bhv rekommenderar det, om man vill kunna amma....(bebisen har ett överskott att ta av tills dess mjölken kommit igång....)
men alla gör som dom vill!!
kramar

akiz sa...

tack för ditt svar.
jo, jag förstår och håller med, men jag kanske inte vill amma ju.
och pulvret var inte så dyrt och det är nog en trygghet att ha hemma om man inte har så det räcker, om jag tänker amma, fast såklart i samråd med en barnmorska.
Nettan ger tillägg då det inte räcker, men har sällan behövt att använda det. men det är liksom bara för en trygghet.

kram