onsdag 1 april 2009

Underbar vårdag med Min Johanna.

Jag började morgonen med att göra en smoothie av banan, hallon, blåbär, vaniljyoggi, proviva-björnbär och lite apelsinjuice. Smaskens.
Därefter blev det fruktost hemma hos Johanna.
Efter frukosten satte vi oss på hennes balkong och solade oss i den gassade vårsolen.



Vid lunchtid åkte vi in till stan och hälsade på Carina på Holmgrens. Sedan hejade vi på Sara på Make up store, och därefter gick vi till Cayenne och åt en bakad potatis.

Vi hittade oss själva i ett skyltfönster idag, så jag var bara tvungen att ta ett kort på Barbamamma, Barbapappa och Barbaskön :)
Sedan åkte vi hem till Nettan och solade oss på hennes baksida. Det gassade på bra där med. Johanna fick färg i ansiktet idag.
Ikväll har jag och Peter varit i stua och kollat in våren.
Peter passade på att måla lite och jag vädrade ur stuan.
Det var varmt idag och vi behövde inte ens elda. Nu är det verkligen jättemysigt i stua och jag längtar tills det är klart inne, så vi kan börja att möblera och sommarbosätta oss där.

Se så fint det blev i taket nu när Peter och Tage har isolerat och spikat panel. Nu ska det bara målas och så ska det upp lite lister. Därefter har vi bara tapetsering och golvläggning kvar, och så lite smågrejer som behöver fixas.

Jag hittade en hel del vårtecken vid stua idag:






Inga kommentarer: