söndag 26 april 2009

Första grillningen.

I fredags var jag med Johanna på MVC, sedan tog vi bilen till stua. Virva och Tage var lediga, så Tage skulle fortsätta med att slipa väggarna i stua medan Peter jobbade. Jag, Virva, Johanna och Hund satt i solen.
På hemvägen åkte jag och Johanna till Maxi och handlade lite.

Som tack för hjälpen bjöd jag och Peter Virva och Tage på middag på kvällen. Vi rullade ut grillen för årets första grillning!

Jag fick en liten flaska alkoholfri skumpa av Virva och Tage. Gott!!!!

Peter gjorde en "pappa-Jan", han brände köttet lite för att han drack öl och pladdrade istället för att hela tiden passa köttet och vända det, men det blev super gott iallafall!!!!

Det blev grillad fläskkotlett, grillad fläskfilé, sallad, hemmagjord potatissallad (som JAG gjort och som Virva tyckte var det godaste hon ätit), såser och pain riche till det.


Potatissallad 4-6 pers:
10 medelstora potatisar skalas, skärs i bitar och kokas
körsbärstomater skivas
ruccolasallad hackas fint
1 rödlök hackas fint
1 liten burk soltorkade tomater i olja hackas fint
1 dl olivolja
1-2 tsk dijonsenap
2 msk balsamvinäger
salt
svartpeppar
citronpeppar
Allt blandas ihop!

Klart!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mumms det var så himla gott...vill ha mera :-)
VIRVA