torsdag 30 april 2009

PUST OCH STÅNK!!!

Nu har vi det skinande rent hemma.
Jag gick upp kl: 08.00 idag och åt frukost. Därefter satte jag på musik på högsta volym och tog på mig mysbyxor och tröja och drog igång med en storstädning.

Jag började med att putsa alla fönster, därefter dammade jag, dammsög, torkade golv, gjorde rent toalettstol och handfat, putsade speglarna, tvättade alla överdrag till soffan, kuddarna och fåtöljen. Svettig hoppade jag sedan in i duschen och därefter lagade jag mat. Stekt falukorv och mjökmakaroner.

Nu sitter jag i soffan med en tokspänd bebismage och dricker en milkshake. Det var skitjobbigt att städa allt själv, men Peter har ju stua att ta hand om nu, så jag tycker inte att han ska behöva ta allt hemma också, min lilla, duktiga älskling.
Nu är det iallafall skinande rent här hemma från golv till tak, och nu tänker jag inte storstäda igen förrän det är dax att sätta igång värkarna :)
Det får räcka med små veckostädningar fram till dess.
---------------------------------------------------------------
Det är Valborgsmässoafton idag, och jag är så rysligt sugen på att elda.
Undrar vad jag ska ta och elda upp en dag som den här?!
Nej då, här ska inte eldas något, ikväll blir det inflyttningsfest.
Mellan och Silas har flyttat ihop och drar igång en inflyttningsfest och lite Valborgsfirande i ett.
Trevligt att få träffa en hög goa och glada vänner ikväll! Det ser jag fram mot!

Trevlig Valborg på er, elda inte för mycket! Tänk på förbudet!

Kram

1 kommentar:

Nettis sa...

Duktig du har varit nu syster men var rädd om dig!!! Vill inte bli moster riktigt ännu ju.

Älskar dig!!!