lördag 4 april 2009

Solig lördag.

Idag hämtade jag hem söta Johanna från sjukhuset. Äntligen var hennes blodtryck bättre.
Välkommen hem gumman! I tre dagar har hon varit inlagd och jag har varit där och pysslat om henne med godis, tidningar och mitt trevliga sällskap. Jag kan ju själv inte befinna mig på en säkrare plats än just på förlossningen hos Johanna nu när jag är sjukskriven. Hade en blödning uppstått så var jag ju redan på plats.

Efter att jag lämnat av Johanna i sitt hem, så åkte jag hem till mamma och pappa. Nettan och Melina kom också dit. Lite senare kom även Mr Toan och Oliver. Peter har varit i Karlskrona under dagen med sin familj och tittat på krigsbåtar. Jag valde att stanna hemma, för att jag inte vill lämna stan nu när jag är sjukskriven.

Mamma, jag och Nettan har suttit i solen hela dagen. Underbart! Vi har druckit kaffe och pratat, och när pappa kom hem grillade vi.
Det blev helgrillad fläskfilé och grillad potatis till det med såser, ärtor, majs och ostfyllda äpplen. Mumsigt var det, fastän att pappa lyckades bränna vissa köttbitar pg a allt pladdrande.

Peter och jag fick en spjälsäng av mamma och pappa. En ljus, träfärgad spjälsäng med madrass, bäddmadrass, spjälskydd, skyddsplast och fem lakan.
Tack snälla mamma och pappa!!!!!




Junior sparkar och lever rövare som bara den nu. Jag kan to m känna olika små delar på min lilla bebis, och här och där putar han ut så min mage blir alldeles kantig och så hoppar hela magen på mig då han sparkar. Junior svarar när man petar på honom genom att sparka tillbaka.
Så nu sitter jag mest och leker med min mage och petar på den lille :)
MYYYSIGT!
(Jag vet ju inte om det är en HAN i magen, men vi har alltid sagt HAN. Vi blir såklart lika glada om det är en HON).

Inga kommentarer: