tisdag 7 april 2009

Girls, Girls, Girls!

Igår samlades vi hemma hos Michelle för att dricka te, äta varma frallor och prata.
Michelle har precis flyttat in i sin lägenhet och hon har gjort det jättemysigt och det är verkligen en jättefin lägenhet.


Fia hittade en filt på soffan som hon tyckte var rolig. Den var töjbar som ett tuggumi.
Tänk vad en filt kan glädja någon så mycket.

Vi pratade om allt mellan himmel och jord.
De undrade hur jag mådde och jag sa att nästa vecka ska jag börja göra lite mer hemma.
Jag har ju inte gjort så mycket i hemmet nu när jag varit sjukskriven. Jag vill inte tex inte dammsuga så mycket eftersom det är tungt.
Det förstod inte tjejerna. Tungt att dammsuga?

Nä, det kan väl tyckas, men med en mage i vägen och sammandragningar på det, halsbränna så fort du böjer dig fram, småont i ryggen och dessutom vill ta det extra försiktigt efter att jag fick min blödning nr 2, så har jag inte velat göra något som får mig anfådd och ansträngd, och to m en dammsugare får mig att svettas.
Ni kommer att förstå när era magar växer och när graviditetskrämpor man inte trodde fanns ger sig till känna :)
Dessutom har jag en mamma och en svärmor som tvingar mig att ta det lugnt.

Ja, det är verkligen svårt att bedöma vad jag kan göra utan att skada mig själv eller moderkakan.
Efter min blödning nr 2 har jag helt enkelt inte vågat. Jag har varit så rädd!
Skulle aldrig förlåta mig själv om jag överansträngt mig så att en ny blödning uppstår.
Därför väntar jag med vissa saker.
Jag behåller titeln "Lyxhustru" ett tag till, den är jag värd :)

Tack för en trevlig kväll söta ni!

1 kommentar:

Eva sa...

hej vännen! Jag hörde att du har det lite tufft nu med graviditeten. Det måste vara jobbigt. Hoppas att bebben håller sig kvar lite till o att du mår väl!
många kramar från mej!