onsdag 15 april 2009

Dagens inköp.

Idag har jag och Johanna varit i stan och handlat bebisgrejer. Först tog vi en macka och kaffe latte hos Carina på Holmgrens. Därefter shoppade vi loss.
Jag köpte ett svart myggnät till barnvagnen på Babyproffsen för 49 kr, på Lindex köpte jag en body för 19.50 kr, på HM ett par trosor till mig för 29.50 kr och en gosekanin till Junior för 49.50 kr.

På eftermiddagen åkte jag och Peter till Ikea och köpte 2 blå kuddar till spjälsängen och barnvagnen 7 kr st, två gosedjur krokodil 89 kr och hund 79 kr, täcke till spjälsängen 79 kr, plastskålar i olika färger 6 st 9 kr, och så bytte vi lammskinnet som luddade så förskräckligt till ett annat som inte luddade. Vi köpte även ett 6-pack vinglas till stua för 39 kr.


När jag kom hem sydde jag två sömmar i mitten på en av kuddarna och klippte upp mellan sömmarna och "poff" så fick jag två avlånga småkuddar. Passade jättebra till vagnen. Den andra blå kudden bäddade jag med i spjälsängen. Jag hade en gammal datorväska hemma som jag gjorde till en tillfällig skötväska, färgerna matchar ju!
Har inte hittat någon skötväska som jag tycker är värd sitt pris ännu, men jag letar vidare.

Vi var även förbi Coop en runda och där fyndade Peter en cykel för medlemspriset 1295 kr.

På Media markt köpte vi en ny kaffebryggare för 179 kr, eftersom att jag slagit sönder glaskannan till den gamla. En ny kanna skulle kosta lika mycket som en ny kaffebryggare. Den här gången tog vi en kaffebryggare med termosfunktion. Nu ska jag väl ändå inte krossa glaset på kaffekannan :)

Igår var vi på Maxi och storhandlade, då hittade vi snapsglas med fiskar och älgar på, på fyndhörnan 8 st för 40 kr

Vi har fyndat massor med saker på sista tiden, det är då man blir så nöjd med alla sina inköp!

3 kommentarer:

johanna sa...

åh vilka massa bra inköp! perfekt att det funkade att göra såå med kuddarna nu är ju du proffs jag tänkte ju göra så med kudde till vagnen jag med! kan jag lämna hos sömerskan akiz när jag handlat kudden?!?

akiz sa...

klart du kan, det var bus-enkelt!
Nu vet jag ju vad felet med symaskinen var oxå. undertråden var felträdd--hahahahaha- Men nu kan jag sy igen :)

fru Olin sa...

jättefina grejer!!!
ett tips; köp ingen Emmaljunga skötväska, de är riktigt värdelösa...(och jag vet fler som har dem som säger likadant!)