söndag 19 april 2009

Grodan-Eltons dop

Idag var det dop i Hossmo kyrka. Det var dax för Grodan-Elton att döpas.
Han var så söt och duktig i kyrkan. Tyst och snäll och kräktes inte en enda gång :)


Storebror Sigge-Bus hjälpte till att hälla upp dopvattnet. Så duktig och så fin i sin fin-skjorta.

Elton döps.

Jag sjöng två sånger. En innan dopet och en efter dopet och det gick jättebra. Jag känner mig nöjd med mina framträdanden och jag tror att dem blev uppskattade.
Dopkaffet drack vi i Rinkabyholms församlingshem.
Det bjöds på räksmörgås, cider, kaffe, tårta och chokladboll.
Det delades ut dop-presenter och lilla Grodan fick många fina saker.
Av mig och Peter fick han en gul T-shirt med en groda på från polarn och pyret, och sångboken "Nu ska vi sjunga". Jag tänkte att jag ska lära alla barn sången om familjen krokodil i Niggerland!
Tack för en fin dag tillsammans med familjen Olin!

2 kommentarer:

fru olin sa...

tack själva!! och tack för superfin sång!
nu när jag ser bilderna ser jag ju vart "grodan" Elton kommer ifrån, hans mamma ser ju ut som en padda!
Kram

akiz sa...

neheddu. inte ser du ut som en padda inte!!!

Du är så fin så, det är därför Elton e såååå sööööööt, som sin mor.