onsdag 8 april 2009

Bye, bye arbetskvinna. Välkommen till mammalivet.

Kom hem, tog in posten, öppnade kuvertet från försäkringskassan.......
Jag har blivit beviljad havandeskapspenning!
Då min sjukskrivning går ut sista april, går jag över till havandeskapspenning istället.
När havandeskapspenningen är slut har jag föräldrarpenning, min bebis kommer då.
Detta innebär att jag inte ska jobba mer. På ett bra tag.
Jag är så glad! Nu kan jag bara ta det lugnt och ta allt i min egen takt.
Det känns jättekonstigt att jag inte ska jobba på så länge, men samtidigt är det skönt.
Nu ska jag bara njuta av livet som mamma.
Hurra!

På MVC gick allt bra. Superbra värden, behöver inte äta järntabletter, bebisen växer som den ska, hjärtat slår fint, min viktkurva är superbra.
Barnmorskan sa att jag var en av de vackraste gravida hon träffat. Tack!!!!
Jag blev såklart glad, men sa att jag själv tyckte jag var stor. Berättade att de flesta påpekar hur STOR jag är, och hon sa att dem ska jag absolut inte lyssna på.
Jag är fullkomligt normal och jättevacker.
Tack, tack, jag ska bara försöka få in det i min tröga hjärna också.

Glad över bra värden och massa smicker, cyklade jag hem till Johanna och fick frukost.
Därefter åkte vi hem till Fian och drack kaffe och deklarerade.
Vidare hem till mig på lunch och sedan tog vi en runda i lite butiker för att shoppa oss ännu lyckligare.
En halvtimme tog det, sedan var vi tvungna att vila igen. Pulsen slår och man blir anfådd av minsta lilla. Det beror på allt extra blod som vi går omkring med i kroppen som måste jobba sig förbi hjärtat. För min del har det inte något med dålig kondition att göra, fick jag reda på idag av min barnmorska. Det trodde jag. Jag har ju alltid hållit igång med promenader och arbete, och nu efter min sjukskrivning orkar jag ingenting utan att bli anfådd.

Orkade iallafall med att shoppa ett lipgloss från HM för 49.50 kr:

En body-butter till magen från Maxi för 89 kr:

Och en klänning från HM för 98 kr:

Dessutom hade jag en värdekupong på 50 kr på HM, så det blev nästan gratis :)
Imorgon jobbar Peter halvdag, sedan är han ledig över påsk och hela nästa vecka.
Hurra!!!! MAT! ;)

3 kommentarer:

sara sa...

tackar...ja lillkillen var nöjd:) Tack..kunde som sagt inte låta bli:) KRAM

eva sa...

grattis till hp och mammalivet!

Anonym sa...

Men det är ju det jag sagt hela tiden,att du inte kan lyssna på svärmor....Så vacker och gravid inte tjock :-)
Virva