onsdag 29 april 2009

Jag blir förvånad över mina talanger.

"Det godaste jag ätit", sa Virva om min potaissallad (Mr Toans mammas recept).
"Mmmmmm, goda" sa många om mina syltgrottor.
"Kan jag få receptet", sa många om mina kladdkakemuffins.

Igår visste jag inte vad jag skulle äta till lunch. Jag hittade några korvar som var över sedan grillkvällen på Flundran, så jag tog lite av varje av det jag hittade i kylskåpet och fick ihop en alldeles förträfflig lunch.

Förträffliga korvar:

*Smöra en ugnssäker form
*Lägg i korvarna och snitta dem

Rör ihop:
*Grädde
*Ketchup
*Senap
*Bostongurka
*Hackad lök
*Hackade tomater
Häll över korvarna och strö över riven ost

Gratinera i mitten av ugnen på 225 gr i ca 15 min.
Servera med kokt ris, potatismos eller kokt potatis.

Mumma!
Och Peter fick en matlåda.

JAG KAN JU!!!
Men säg det inte till någon. Jag behåller gärna titeln "kan inte laga mat", så slipper jag ;)

Inga kommentarer: