tisdag 9 juni 2009

TENS och MVC

Idag har jag varit på MVC hos min barnmorska Susanne. Mina värden var som vanligt superbra. Bebisen ligger fortfarande med huvudet ruckbart neråt, alltså inte fixerat, men det är helt ok.
Jag trodde faktiskt att huvudet var fixerat nu, eftersom att jag har haft "mensvärk" och tryck neråt, plus att min mage faktiskt har sjunkit ner lite nu. Men mitt SF-mått har inte sjunkit, konstigt. Men som sagt var allt normalt och bra. Lilla hjärtat slog också fint på bebisen och mitt blodtryck var prima.

För ett par veckor sedan beställde jag en TENS-aparat hos Susanne och idag hade den kommit. Äntligen, som jag har väntat, (Tack Johanna för att du äntligen lämnade tillbaka den, så att jag fick den :) Fick nämnligen den som Johanna haft). Susanne visade mig hur den fungerade och efter besöket hämtade Johanna mig och vi åkte hem till henne med varsin baguette och åt lunch och sedan hjälpe hon mig att prova TENSEN. Skönt!!! Hoppas att den gör underverk under min förlossning.



Nu sitter jag i soffan och vilar mig. Jag har just varit nere i förrådet och rotat fram diverse köksprylar att ta med till stua, och diskat allt. PHU!
Peter kommer snart hem och då ska vi bestämma oss för om vi ska åka en runda till stua idag eller inte. Vi behöver ju klippa gräset.

2 kommentarer:

Nettis sa...

Vet att ni var i stugan igår men hoppas att ni klippte gräset också... För idag är det inget kul gräsklipparväder..

akiz sa...

Haha, vi var aldrig i stua igår, skulle dit idag ist, men mr Velig ångrade sig igen, igår var han trött idag är det fotboll, så här sitter man nu......och gräset bara växer!!!!haha