onsdag 17 juni 2009

Fejkvärkar.

Varken 500 kr eller städning hjälpte till att få ut bebisen.
Men jag hade faktiskt massor av sammandragningar och molande "mensvärk" inatt, som kom regelbundet. Men de avtog vid 02-tiden. Idag är allt som vanligt igen.
Man blir ju helt förvirrad av proppar och fejksammandragningar. Ingen bebis ville ut iallafall.
Men vi har det ju rent och fint hemma nu iallafall, alltid något!!!
Vi får kanske muta med 1000 kr istället?! :)

Idag har jag tvättdag. Ska byta våra sängkläder och småplocka lite. Ikväll ska vi handla inför midsommarafton.
Johanna är på väg hit med bebban för att ta en kopp kaffe och fördriva tiden.
Alltid trevligt med lite sällskap!!!

"Ibland kan man få så kraftiga förvärkar att man tror att det är förlossningsvärkar, men värkar som försvinner när man reser sig upp är i regel förvärkar. Man kan också prova att ta en dusch eller göra något annat avslappnande - går värken över är det antagligen bara förvärkar. Regelbundna förvärkar kan dock vara ett tecken på att förlossningen är nära.
Kan du inte avgöra om det är riktiga födslovärkar som du upplever så är det antagligen vanliga sammandragningar/förvärkar.
Ofta pågår sammandragningarna/förvärkarna i några timmar eller mer under dagarna innan förlossningen börjar, för att sedan upphöra några timmar eller tom dagar. Det är ganska vanligt att detta pågår i ett par dagar och kan ses som om livmodern tränar inför förlossningen."

-Precis så var det för mig inatt.... Det gick över då jag reste mig upp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm undrar var du ska vara på midsommarafton jag :-)
Virva

Anonym sa...

Hej! Såg att du vart inne på min blogg :) Hihi! Kul! Hoppas du får din bebis snart! Väntar med spänning!! Oxå hoppas jag på en liten mammaträff snart, ni får höra av er! Kram kram / Helena o Ebba