lördag 27 juni 2009

En bra dag.

Idag har jag och Peter varit på Ikea igen. Jag ville köpa ett lapptäcke där till bebisen och så åt vi lunch. Som vanligt när jag är på Ikea, så köper jag något till Junior/Junia. Idag blev det en spelleksak för 59 kr och så lapptäcket då för 119 kr.


Efter Ikea åkte vi och handlade lite på Maxi. Därefter åkte vi hem med matvarorna och jag hängde lite tvätt som jag tvättat på morgonen. Min syster har nu kommit hem igen från Stockholmsresan och hon och Melina var hemma hos mamma och pappa, så jag och Peter åkte dit en liten runda och hälsade på. Åh, vad jag har saknat dem!!! Det var så mysigt att få träffa lilla Mellie igen också. Hon sken som solen då hon fick se mig. Syster hade hämtat ut paketet med bärselen också, så den fick jag idag. 76 kr + frakt 42 kr kostade den på Tradera. (Mamma och pappa betalade den som present till Junior/Junia. Den och babysittern. Tack, tack!!)

Melina trivdes bra i Gubbmorbror-Peters knä.

Junior/Junia fick en träffaspeng av pappa (morfar) som jag la i Juniors/Junias spargris då vi kom hem igen.

Ikväll ska Peter bjuda ut mig på middag, så nu ska jag göra mig iordning lite.
Peter fick en present av mig imorse. En fin flaska whisky, 5 Gillette-mach-turbo-rakblad och Gillette-sensitive-rakskum.
Det har varit en bra 7-årsdag och jag vet att kvällen kommer bli minst lika bra!

3 kommentarer:

fru olin sa...

grattis till er sjuårsdag
skulle du inte BOJKOTTA IKEA??
Jag kom på en sak, om du skulle gå över tiden.
fr o m. 1/7 måste du ju kalla bebisen JULIOR/JULIA!
Jag är tydligen inte gift med en trollkarl, men idag hade han kanske magiska fingrar med båtmotorn, vi hoppas det i alla fall...men ropar inte HeJ än.

Gick det bra med sugröret?
tycker det var en lite väl stor mugg ni hade, är det så länge sen för stackars Peter???
haha

johanna sa...

hoppas ni har en fortsatt mysig 7årsdag, vilket fint lapptäcke!

akiz sa...

haha, jag skrev det att jag skulle bojkotta ikea, sedan stod det (iaf tills på lördag då varan skulle finnas där igen), jag kan ju inte slita mig från mitt ikea...haha

Det gick inte bra med sugröret, peter vägrade....så det är inte synd om honom...

hahahaha

Vet du, jag sa faktiskt det häromdagen till Peter att snart får jag döpa om bebisen till julior och julia....du och jag tänker ganska lika...men så e vi lika knäppa oxå, samma tråktiga humor... tur att jag har dig, som förstår det roliga med allt...hahahah

nu måste jag snart köpa ett gravtest, jag känner att jag mår lite illa på morgonen, och så har jag inte haft mens på 9 mån...tänk om jag är gravid... haha