måndag 1 juni 2009

Ännu en dag ihjälslagen.

Idag satte jag igång med stortvättning. Nu hänger det kläder överallt i hela lägenheten. Skönt nu är allt tvättat iallafall.

Sedan tog jag en promenad in till stan och gick på apoteket och köpte flour och sensodyne-tandkräm för mina ilningar i tänderna. Tog en sväng förbi Erikshjälpen, den enda butiken jag har råd att handla i (fattig hemmafru som man är) och köpte två morgonrockar till stua för bara 10 kr/st. Bra att bara slänga på sig om man måste springa ut på dasset ute på tomten om nätterna.
Ett hotell har lämnat in massor av handdukar, dukar, morgonrockar mm, så jag tänkte; "varför inte!?"
Bor man på hotell använder man ju deras saker, då kan jag ju likaväl köpa två morgonrockar för bara 10 kr/st och ta hem och tvätta.


Sedan tog jag en kaffe med Leniz på jobbet och därefter tog jag en promenad hem igen.
Poff så var klockan 18.00 och Peter kom hem. Vi bakade en pizza och smaskade i oss till kvällsmat. Mmmmm, gottis!



Ett litet blogginlägg, och nu ska vi kolla lite på tv, sedan blir det sova, sova, säng, säng, säng!

3 kommentarer:

johanna sa...

oj smaskens pizza och rund dessutom d e bra d när man gör hemma! brukar ni göra dom runda?

Nettis sa...

Jag hörde ditt meddelande förut men alldeles för sent. Svärföräldrarna är ju kvar. De åker imorgon och Johans moster åkte hem vid tre-tiden idag. Vi har gått vid slottet och i gamla stan, lunchat på Byttan och sen åkte vi hem. Följer gärna med dig på stan en annan dag.

Hihi.. Vi har också ätit hemgjord pizza idag... Vi är nog släkt!!!

akiz sa...

Johanna:
jag vet inte, det blir nog olika modeller varje gång. jag vet att vi har haft långpanneavlånga pizzor också... idag blev den rund...rund som jag :)

Nettan: en annan dag vill inte jag...hihi
ja vad konstigt, vi gör sällan pizza å så gör vi det på exakt samma dag då vi väl gör det. hahaha