fredag 26 juni 2009

Fredag.

Idag tog jag cykeln och cyklade en runda i solen. Jag var inne i stan på apoteket en runda och därefter cyklade jag vidare till Coop. Jag har sett ett paraply till barnvagnen där och jag hade en värdecheck på 50 kr. Paraplyet kostade 149 kr, men eftersom att jag hade checken så blev det bara 99 kr. Fynd!

Idag upptäckte jag att jag fått pengar insatta på mitt konto från försäkringskassan. Jippi, alltid välkommet med lite klirr i kassan.


När jag hade handlat färdigt, cyklade jag hem och började steka pannkakor. Jag bjöd in Johanna och Bebban och så hade vi pannkaksparty :)
När Peter kom hem tog han hand om Bebban lite, bra att han övar lite nu. Han är så fin med barn!

Ikväll var vi hembjudna till Eva och Lenny på fika och igångsättning.
Lenny har fått många gravida tjejer att föda på natten eller dygnet efter att de har träffat honom. Idag fick jag ett msn-meddelande från dem. "Vill du föda barn? Kom hit på en kaffe ikväll."
Peter och jag tackade för vänligheten och åkte dit. (Peter skulle hjälpa honom med båten också).
Vi hade en trevlig kväll med mycket skratt och god fika. Nu väntar vi med spänning på att se om Lenny kommer att lyckas ännu en gång med att få en gravid kvinna att föda efter en träff med honom. Dessutom har en annan spått att jag ska föda den 27:e och han har tippat rätt på andra saker som han har känt på sig innan. Dessutom så kommer min syster hem inatt och jag har ju lovat henne att knipa tills hon kommer hem. Den 27:e hade varit ett bra datum att föda på har jag och Peter också sagt, eftersom att det är vår 7-årsdag. Kan man få en finare present än just vårt kärleksbarn?!
Ja, nu väntar vi med spänning!!! ;)
På vägen hem från Eva och Lenny tog vi en runda förbi Mc Donald's:
Johanna och Eva, nu har jag mitt sugrör.....undrar om Peter ställer upp med munnen full....hahahaha!
(Internskämt)

1 kommentar:

johanna sa...

haha! vi håller tummarna här för att lila junior ska komma som en presenting! <3