tisdag 23 juni 2009

Härlig dag, MVC och lunch på stan.

Åh, vilken härlig dag det har varit idag.
På MVC gick allt bra. Bebisens huvud är nu fixerat, jippi!! Mina värden var superbra som vanligt förutom att mitt blodtryck var lite högre mot vad det brukar vara, 130/85. Jag berättade om mina proppar och konstiga värkar och Susanne sa att det var mer vanligt att proppen gick i omgångar och att det tar ett tag innan förlossningen sätter igång efter att den gått, än att man föder dagen efter.
Men hon trodde inte att jag skulle behöva gå tiden ut. Hon sa med ett lurigt leende att hon trodde att bebisen skulle komma inom det närmsta dygnet med tanke på alla tecken, det högre blodtrycket och att bebisen nu var fixerad.
Jag höll för öronen, jag vill inte lyssna på andras spekulationer mer nu, för jag blir så besviken då det inte händer något. Nej, jag fortsätter min nedräkning och tror fortfarande att jag kommer att gå över tiden lite. Jag tror på helgen den 3-5 juli, alltså helgen direkt efter mitt BF-datum.

Efter MVC-besöket åkte jag och handlade lite i Södercentrum. Sedan åkte jag hem med varorna och därefter vidare hem till Johanna. Vi åt rostade mackor och drack kaffe och så gosade vi med Bebban.

Klockan 12.00 kom Annika och hämtade upp mig. Vi åkte in till stan och gick och tittade lite i olika affärer och så tog vi en lunch på Zorbas.

Annika!

Mamma-Karin!

Oj, vad jag har gått och gått idag, men det var skönt att få röra lite på mina små tjocka korvfötter efter två dagars innesittande och vilande.
På Kappahl hittade jag den här söta babyfilten för 129 kr.
Som jag har letat efter en filt som inte har fleece på ena sidan.

Nu är jag hemma igen efter en heldag tillsammans med goa vänner och frisk luft.Var tvungen att fira lite med cocacola light idag, fastän att det bara är tisdag. Vill ju helst inte dricka läsk och äta godis eller kakor i veckorna, men idag struntade jag i det.

Jag har fått cocacola-craving och idag gav jag med mig.

2 kommentarer:

johanna sa...

tack för en mysig förmiddag söta tantfaster akiz, vilken fin fin filting du hittade perfekt ju, nu e d bara junior som ska komma med!!! kooom då, skarpen!

Anonym sa...

Haha..du e för rolig:) Inte trodde jag att bilden skulle hamna på bloggen! Tack för idag! Kram Annika pannika