lördag 20 juni 2009

Midsommarafton.

Igår var det midsommarafton och det skulle såklart firas med familj och vänner.
Vi var alla hembjudna till Caroline och Tomas. De bor jättenära mina föräldrar så jag och Peter gick hem till mamma och pappa en runda och lämnade en midsommarblomma, fick fika och tittade på pappas fina midsommarstång :)

Vädret var väl som det brukar vara på midsommarafton; moln, regn och sedan sol. Blandväder.

Här höll vi till hela midsommarafton. Jättefint hus, mysig tomt med grönområde, pool och havsutsikt!

Sill och nypotatis, nubbe och glada vänner.

Och så lilla Tyra-Tyrann under bordet vid Tages fötter. Hos Tage trivs hon bäst när vi äter, för han tappar nämnligen väldigt många köttbullar på golvet :)

Efter maten plockade jag och Peter lite blommor och jag satte mig ner och knöt en midsommarkrans. Jag har det som tradition på midsommarafton, ingen riktig midsommar utan att binda krans!!!

Det blev en liten lagom krans till Bebban!

Sedan serverades det kaffe och jordgubbstårta och rabarber/jordgubbspaj med glass.

Därefter blev det lite bad i poolen för vissa och så snapsades det och dracks öl.
På kvällen åkte grillarna fram. Peter var grillmästare och vi andra dukade och fixade i köket.
Några kastade pil.
Grilltallrik.

Sedan åkte gitarren fram och Peter spelade när vi andra sjöng. Det var en härlig kväll.

Tack söta Caroline och Tomas för att vi fick vara hos er och fira en mycket trevlig midsommarafton!

Inga kommentarer: