fredag 19 juni 2009

Akiz ställs inför svåra val!

Igår skulle jag och Peter laga mat och Peter står med huvudet i frysen och frågar mig vad vi ska äta.
-Vad finns det?, undrar jag.
-Det finns en liten bit oxfilé kvar, vi kan göra något gott på den, eller ska vi bara göra varma mackor?, frågar Peter.

Ja, du Peter....svårt val det där, varma mackor eller oxfilé?!!!
Jag tror nog att alla förstår vad jag valde:

Efter maten ville jag gå ut och gå lite. Vi tog en liten promenad tillsammans i lagom takt. Vi gick förbi Kalmargrillen och där köpte jag en stor cocacola light! Åhh, som jag har längtat efter cocacola!!! Vi gick upp till Johanna och Robin en runda där resten av La' Familia också höll till. De skulle just äta när vi kom, men vi var så mätta, så vi ville inte ha något. Däremot gick desserten ner i kistan ganska bra. Marängsviss med jordgubbar, banan, glass, grädde och maränger.

Och imorse stod ändå vågen på -1 kg!!! Jippi!!

Inga kommentarer: