torsdag 26 februari 2009

Tänd ett ljus!

I eftermiddags tog jag ta en promenad och tänkte att jag kunde ju ta rundan förbi kyrkogården.
Jag stannade till vid en blomsterhandel och köpte ett gravljus och så gick jag till farmors och farfars grav och tände ett ljus. Min gammelmormor ligger också begravd i samma grav. Jag satt där en stund och lyssnade på Amanda Jenssens "Hallelujah" på min mp3 och tänkte på lilla farmor en stund.

Farmor och farfars grav.

Och så gick jag vidare till minneslunden. Där hittade jag min mammas jobbarkompis gravsten, så fint.


Och så hittade jag min jobbarkompis gravsten. Så ung, så sorgligt.

Det var så fint på kyrkogården med alla tända lyktor och med snön som låg som ett täcke över gravarna.

Sedan fortsatte jag min entimmars-promenad och gick sedan hem till min trötta chef-papps och lagade mat åt honom. Fiskpinnar med pommes och remouladsås. Själv tog jag mig en yoghurt och knäckemackor med skinka på.

Nu ska vi prata lite med Junior över en kopp te :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så gulligt av dig. Vet du, min jobbarkompis födelsedag var den 26 februari - vilket sammanträffande!

Anonym sa...

häxa är jag, du vet :)

haha,,,ja vilket sammanträffande