onsdag 4 februari 2009

Bomber och granater!

Igår ca klockan 14.oo blev Kalmar kommun bombhotat och fick utrymma lokalerna.
De samlades på stortorget, men där skulle allt spärras av så alla hamnade på gatan utanför mitt jobb. Det var kallt ute, så en efter en kom in och skulle ha sig en kopp kaffe i väntan på klartecken. Tillslut var alla i hela kommunhuset inne hos mig och skulle fika.
Kö, kö, kö, disk, slut på kaffe, kö, disk, slut på kaffe.
De stannade till klockan 16.30!!
Oj, vad mycket jag hade att göra igår eftermiddag. Men det var ju bra pengar i kassan för oss.
Men jag och Junior fick verkligen slita för att hinna med.

Igår kväll var min gravidmage stenhård, så jag försökte att vila så mycket jag kunde på kvällen för att varva ner. Inte bra att stressa nu ju.
Men det var ju tur att det aldrig small!!!
Fågan är om vi verkligen hade varit så speciellt säkra inne på mitt jobb i så fall?!

Inga kommentarer: