tisdag 10 februari 2009

I love my Video!


(Ny bild, eftersom jag tidigare lagt in en bild på en cd-spelare av misstag, haha!)

Jag vet inte om jag vill kalla mig själv för en bakåtsträvare precis bara för att jag har en video som jag flitigt använder. Jag gillar min video!!
Folk skrattar åt mig för att jag ens äger en video, men jag är stolt över min video.

Den har ett antal år på nacken nu och den låter förfärligt då den skramlar igång, men oh så pålitlig den är!!! Vi har en ispelningsbar hårddisk också som Peter flitigt använder, men hur många gånger har vi inte sett halva filmer eller ingen film alls pg a att klockan inte stämmer eller att den måste uppdateras eller något annat skit.

Min video står där på en hylla i sovrummet med ett par sladdar i väggen och fungerar alldeles utmärkt bra.En riktigt pålitlig manick! Den tar hand om mina serier som jag flitigt följer utan att jag behöver passa en massa tv-tider.
Visst låter det om den, men vaddå??? Visst är det fult med massa VHS-band, men vaddå?
Jag kommer aldrig att kasta ut min video så länge den fungerar och det gör den!! Att den låter och skramlar och gnisslar när vi ska sova då den drar igång en insplelning är väl inte värre än några enfomiga, jobbiga, rasslande snarkningar, eller att studenterna skriker för full hals om nätterna.
Sätt videon i vardagsrummet då, tänker ni säkert då. Precis vad jag också sagt!!!!
Men nej, det går inte. Den har inte det rätta utseendet som en teknisk apparat ska uppfylla i dagens läge. Det har jag fått klargjort för mig flera gånger. Den är ful helt enktelt! Men oh så pålitlig!
Men skratta ni! Själv tror jag att det är jag som får det bästa skrattet då ni bunkrat upp med popcorn och coca cola i tv-sofforna för att se den där filmen som ni spelat in på er hårddisk, och det är bara tomt, eller bara en halv film!
Då ligger jag där inne i sovrummet med min brummande, gnisslande video och ser heeeeela filmen och njuter av helgen, filmen och mina popcorn!
Vem vet, en dag kanske min video to m är antik och då är den värd en massa pengar.
Vem skrattar då?
Så sitt ni där med era hårddiskar och uppdatera!
Jag kör mina VHS-band!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig!!!!! Jag har också en gammal videoapparat som alla skrattar åt! Men ack vad den är pålitlig! Så behåll den och vårda den ömt!

Anonym sa...

Om din video rosslar så sjunger den nog på sista refrängen eller så börjar dina band bli gamla. kanske ska unna dig ett nytt, dom kostar typ ingenting längre. Och när din video pajjar så har din underbara syster in love en nästan sprillans ny video, knappt använd som du kan slita ut. Den rosslar inte!

Jonas Franzen sa...

Åh så 1900-tal, så konservativt, så förlegat, så antikt, så bysantiskt...

Men det är lite du över det hela ändå =)

Anonym sa...

jonas, jag förstod inte ett ord av det du skrev men det blir nog bra...puss

Anonym sa...

heja VHS:en, behåll den när ni får barn så får ni garanterat massa videofilmer som andra människor inte kan se.....Sigge diggar sina pippifilmer, teletubbies och andra guldkorn på VHS.... den går varm här hemma, vår video, vi har förresten två!!!

Anonym sa...

Men...är det inte en cd-spelare på bilden? :D

Anonym sa...

haha, jo, men jag googlade på bilder och video och den kom upp..haha, det har jag inte ens sett.