söndag 8 februari 2009

Helgen och dess häxkonster!

Ja, vad hände igår egentligen?

Jo, först åkte vi med Virva och Tage till Lots cafét och fikade.
Peter tyckte att vi kunde passa på att åka och kolla på virke till innetaket i stua, vi ska ju spika panel. Gissa vart den lymmeln tog mig? Jo, till BAUHAUS, på en LÖRDAG, på min LEDIGA lördag!!!!!! Det var bara att bita ihop och följa med. Jag blev kissnödig tre gånger där inne dessutom höll jag på att frysa ihjäl både mig och Junior.
Inte hade de någon billig panel heller, skitstället, så vi åkte vidare till Byggmax, en mycket trevligare och roligare butik. Jag vet inte varför jag tycker så?! Men där hittade vi iallafall brädor till ett bra pris.

När vi kom hem somnade jag i soffan och sov i kanske 1,5 timma. Bauhaus tröttar ut mig!
16.40 väckte Peter mig för att klockan 17.00 var vi hembjudna på middag hos Virva och Tage.
Fia och Roy var ditbjudna också, men inte R och Johanna för Virva och Tage älskar inte dem lika mycket som oss, hahaha. (De var på kalas men kom senare).
Jägaren Roy hade "kört över" (skjutit) ett rådjur som han gett till Virva, så hon gjorde rådjurssadelstek med sås och potatis och grönsaker.
Till förrätt fick vi vitlöksbröd och till efterrätt fick vi glass och päron i ugn.
Efter det blev det kaffe med rulltårta och sedan kom ostbrickan in.
Det är inte konstigt man blir stor fort, hon göder oss!!! Hahaha!

Mätta och belåtna tittade vi på melodifestivalen tillsammans och Johanna och R kom också förbi lagom till ostbrickan.
Det blev ju en spännande och trevlig lördag tillslut och jag som inte hade en aning om vad som skulle hända igår, för vi hade ju ingenting inplanerat, KORS I TAKET!!
(Fast egentligen visste jag vad som skulle hända hela tiden, häxa som jag är.)

Idag ska alla Milfarna träffas på 4-kök klockan 12.00 för att fika och prata bebisar.
Idag kommer nog Elton Olin med hoppas vi, och det ska bli så roligt att få träffa den lilla killen som legat där i fru Olins mage i över 9 månader. Det var Elton som jag "häxade" att han skulle komma den där natten då han kom, ni vet.

En häxkonst till jag gjort är att jag visste att mitt örhänge som jag tappade för en tid sedan skulle ligga i Nettans bil.
Det ligger inte där, sa hon efter att hon hade letat i bilen dagen därpå.
Igår hittade hon mitt örhänge...i hennes bil....som jag sagt!!!!
Jag kommer snart att få vårtor på näsan om jag ska hålla på att häxa såhär!

Efter Milf-fikat idag ska vi köpa panelen på Byggmax och åka till stua med den.
Ikväll ska jag och syster gå på bio, vi ska se Lukas Moodyssons "Mammut"!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Akta så du inte blir så deppig så du vill ta livet av dig efter mamut, har hört att den är sjukt djup.... ;(

Anonym sa...

oj, inte ba!!!

Anonym sa...

ja akta dig för vårtorna, du vet ju att jag fick gravidvårta i huvudet.... du kanske får dina på näsan snart, och då får man INGET göra förrän efter man fött!!! ha det vore snyggt det!

Anonym sa...

Eva.
haha, just det ja. du fick ju det..hur är det med vårtan nu???